null

Dear customers,

Please note that the Make-Model-Year search option is currently under development,

and it does not work on all of our products yet.

Please feel free to search for products, and If your search does not have any results, you can browse through our categories the usual way. For the time being, it is only applied on the following categories:

Remklauw; Remmen en voorwiellagers; Oliefilter;Ontsteking;Origineel;PCM;PCV;Performance en tuning parts;Pijp;Plaatwerk spiegels en logo's;Radiateur;Remblokken;Remslang,Remschijven


Mopar

Solid Shim kit

(No reviews yet) Write a Review

ALLE GETOONDE PRIJZEN ZIJN EX BTW

SKU:
9.25-SS-kit
Availability:
<p>Solid Shim Kit om de voorspanning te stellen bij bijvoorbeeld een achterasrevisie.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Weight:
1.00 KGS
Shipping:
Calculated at Checkout
€48.02

Description

Solid Shim kit

 

Deze Solid shim-kit is ter vervanging van de originele crush-sleeve in de Chrysler corporate 9.25 achteras.

Het is een welbekende oplossing die de ervaren monteur kent die wel eens een DANA as heeft gerepareerd.

Eenmalig afstellen en daarna nooit meer naar om kijken.
Deze wijze van monteren wordt al jaren gebruikt in de DANA assen.

De standaard kits die verkrijgbaar waren voldeden niet aan onze kwaliteit eisen.
Daarom worden onze Solid Shims speciaal voor ons gemaakt door TechnoMotion van Chrome molybdeen staal met CNC techniek en dus 100% exact.

Bij de achteras update van de 2009> Ram 1500 modellen passen wij ook de Solid shim kit toe.

Werkwijze:

  • Meet de oude crush-sleeve op met een digitale schuifmaat.
  • Zoek de juiste shims bij de solid shim om aan de zelfde dikte te komen.
  • Plaats de solid shim op de pinion-as met de gekozen shims en monteer deze met nieuwe lagers in de achteras.
  • Plaats de pinion-flens en trek het geheel aan met de OUDE moer op 350nm.
    (zorg ervoor dat de de lagers voldoende in de olie liggen)
  • Controleer nu het draaimoment van de pinionas. (ca 5nm tot 8nm met nieuwe lagers)
  • Als het draaimoment  niet naar wens is moet de montage worden herhaald met een andere maat shims totdat de juiste weerstand is bereikt.
  • Als de juiste weerstand is bereikt kan de pinion-as worden gemonteerd met een nieuwe Pinion-moer en worden geborgd met Loc-tite 270!
  • Controleer na afmonteren nog 1 maal de weerstand van de lagers van de pinion-as.

Soms moet de moer nog ca 25nm extra worden aangetrokken (375nm totaal) om tot de juiste weerstand te komen. Dit komt omdat de nieuwe moer zelf borgend is en van zichzelf zwaarder draait!

Mocht het voorvallen dat in de toekomst de pinion-keerrring lekt of zweet of dat de pinion-flens is beschadigd. Kan het geheel probleemloos worden gedemonteerd en worden vervangen zonder dat de gehele achteras open moet om de crush-sleeve te vervangen.

Ook is gebleken dat de pinion-moer op deze wijze dusdanig vastzit en is geborgd dat er 300% meer kracht voor nodig is om deze los te krijgen. Nooit geen angst meer voor loslopende Pinion-moeren.

View AllClose

Additional Information

Bouwjaar:
1994 , 1995 , 1996 , 1997 , 1998 , 1999 , 2000 , 2001 , 2002 , 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 , 2008 , 2009 , 2010 , 2011
Model:
RAM 1500 , RAM 2500
Motortype:
5.2 V8 Magnum , 5.9 V8 Magnum , 3.6 V6 Pentastar , 4.7 V8 Magnum , 5.7 V8 HEMI
Aandrijflijn:
2WD/4x2 , 4WD/4x4 , AWD
Locatie:
Achterzijde
View AllClose